Monday, January 24, 2011

APA LAGI YANG INDAH....?

Takdir memang sentiasa menurut apa yang sudah tertulis, namun apa yang terbentang kadangkala buat aku payah menempuh, apalagi mahu menurut dan memahami semua yang telah ditelunjukkan...?..Kepayahan itu kadangkala buat diri makin terbiasa dengan derita, sekalipun derita itu jenis yang maha panjang...tapi hakikatnya kuatkah aku untuk semua itu???....27 tahun aku dibumi ini, adakah ia cukup layak untuk memuliakan diri pada tahap paling agung??....pernah dulu...aku sentiasa dirundung gelita..kelabu kehidupan yang sentiasa menjadi kabus..menyeliputi pada tiap saat dan ketika..ralat buka soalnya, cuma keterlanjuran aku dalam menafsir kehidupan yang entah apa apa...menggelodak jiwa sonsang pada tiap malam..ia tak pernah kenal erti penat dan puas..entah apa yang dicari..hingga kini aku tak ketahuan..tapi mungkin ia mengharap secebis perhatian dan ego yg menggunung...huh!!!....saat itu mana mungkin aku sedar akan buruk baik tiap keputusan..yang ada disekeliling hanya kata2 gelap dan teman2 yg sama aliran..jadi, harus bagaimana aku ingin menyusur arus yang benar??...masih terlalu mentah bukan???....bukan aku sedih mengingat kembali kenangan hidup lampau, cuma aku gemar menilai diri pada tiap sudut..akan apa yang pernah terjadi pasti ia jadi sempadan yang maha tinggi kini...hitam jalan yang lalu xmungkin akan disusuri lagi!!!....ia juga bukan nada sesal..hanya cuma kenangan itu terlalu istimewa yang xmungkin sanggup dijalani lagi..cukup akan kisah lalu...dalam gelap dan penuh kesesatan gigih aku mencari prestij, mengumpan diri pada kalian yang lain...padahal bukanya pulangan yang hebat menanti..hanya kepuasan mungkin!!!....

No comments:

Post a Comment