Wednesday, November 3, 2010

LEPAKING MALAM SABTU

Mak ai, lama nya x update..hehehe

Meman aku sesangatla busy dengan tugasan pejabat yang diberi...melambak-lambak, tak dapat aku nak rest seketika, tapi nak wat camne kan..dah tanggungjawab aku untuk selesaikannya...kalo tak buat nanti, client n boss aku melontarkan kata yang tak sedap aku dengar..

Last FRIDAY, 29 Oktober 2010

Setelah seharian aku bekerja, aku ingat mlm ni nak lepak-lepak la..tapi yang selalu jadi masalah kat aku ni adalah LOKASI, memang tension tuk diri aku bila memikirkan lokasi..ermmm...xperla, aku balik rumah dulu mandi-mandi n siap2, pastu barulah pikir mana nk lepak...smpai je rumah aku pon letak beg lappy aku n terus ke dapyr capai towel aku yang berwarna OREN nie...my feveret towel nie...murah je pon...bape ntah harga nya...beli kat IKEA, tapi sebab tebal kainya..tu yang buat aku suka giler dengan towel nie...hehehehe...

Lepas mandi, aku lepak jap tgk tv sambil tunggu rambut aku kering...tiba-tiba ada sms masuk kat phone aku...aku tgk nama PY MAAT naik..sms nya camni:-

Py :Lepak mana mlm ni?
Aku :xtau lagi la Py lepak mana, nape?ada plan ape2 ke?
Py :Jom lepak minum2..bosan
Aku :k gak...lokasi?
Py :Bangsar...

Camtula sms aku dengan Py, aku pon g la siap-siap...around pukul 10.45pm, py call aku cakap yang dia dah gerak ke BANGSAR, so aku pon gerak la ke sana...aku ikut NKVE coz Federal Highway jem teruk..ada xcident katenya...sampai je BANGSAR aku call Py, tanya mana lokasi LEPAKING mlm nie..Py kate Kedai CHAWAN berdepan dengan Bangsar Village Shopping Mall...aku terus la ke sana...Seperti biasa laa...BANGSAR penuh dengan umat manusia. Nak mencari aprking punya la payah...ermm..saiko betul..2 3 kali la gak aku pusing-pusing cari parking..n last jumpa gak..

Smpai je kat kedai Chawan, aku ushala si Py nie..mane la mamat ni duduk...dah la ramai orang...tengah-tengah nk call dia...dia dah nampak aku, aku pon stra8 la ke dia...dia dorang je kat meja tue...aku tanya mana yang len..Py cakap OTW (On The Waty)...biasala..janji melayu kan...Py dah order air, aku pon order Ice Lemon Tea..Py gtau aku ader 2 orang lagi nak join LEPAKING mlm nie, si MAT@MIKE & si HALIM SHAH...

Setengah jam kitaorang lepak, si MAT smpai...mat ni model n Finalist Hero Maskulin tahun lepas rasanya...dia kawan si Py...aku kenal dia pon baru jer...bila kuar dengan Py la..Nak dijadikan cerita, si MAT ni budak melaka gak..apa lagi...terus la kitaorang rancak berborak..bukak semua cerita..dari zaman kanak-kanak..sampai la skunk nie..memang lawak laaa...

Aku tengok jam dah pukul 1.40am...tak sedar aku dah nak dekat pukul 2am...aku tanya Py, mana si HALIM nie..xsampai2 lagi..jadi datang ke tak nie...Py cakap dia datang...cuma lambat ckit..sebab dia der keja kat RTM, dia reader kat RTM, Actually HALIM ni sepupu Py & senior aku time kat UitM dulu...so memang aku kenal dia la...What the SMALL world kan...Around 2.15am HALIM sampai...kedai Chawan ni close pukul 2.30am...so, we all move to PELITA...lepak lagi nie...haiyooo..matila..hahahahahaha...

Kalo dah borak-borak nie..memang best la kan...memang x ingat nak balik la...

Jam dah 4.00am...perghh...aku pon dah sangap nie...HALIM lagi al..penat giler muka dia...so kitaorang decide balik la...dah x larat dah nie..aku nk drive balik s.alam lagi...aku balik ikut Federal..memang time-time camni x banyak keta..lengang jer...best giler bawak keta...aku  bawak keta 100km/j...saje nak menikmati keindahan pagi-pagi buta di Federal...POYO je, cam tak biasa la plak kan...hahahahaha...sampai rumah...basuh kaki, gosok gigi & terus BOOM...Flat!!!!

No comments:

Post a Comment