Monday, November 8, 2010

MANJEKAN DIRI KEPADA ALAM SEMULAJADI

Semalam, 8 November 2010 aku ke FRIM. Company aku ada job dengan FRIM, so kenala wat research ckit kat FRIM...ni kali ke-3 aku masuk FRIM. FRIM singkatan kepada Forest Research Institute Malaysia yang terletak di Selayang...tempatnya memang cantik, segar serta nyaman...kat sini memang sesuai untuk release tension, melakukan aktiviti riadah seperti Jungle Tracking, Jogging...nak mandi air terjun pon bole...dan yang paling best nya tuk wat shooting perkahwinan...memang marvelous la tempat nie...banyak giler la tempat leh digunakan...tempat yang paling aku suka..seperti biasa laa...dalam HUTANNNNNNNN....auuummmmmm!!!!

Tapi tujuan aku ke FRIM kali ni bukan la untuk bersuka ria..aku ke sini atas urusan kerja...aku ke sini bersama 2 orang lagi rakan sekerja aku termasuk BOSS aku..

Beri 1 POSE sebelum memulakan kerja

Kami mulakan tugasan dengan mengambil gambar di sekitar cafeteria FRIM dan menuju ke kedai cenderahati...agak suram la kawasan dalam nie...x meriah la...memang la HUTAN, tapi bagi aku..biarla ceria ckit..barula bole tarik pelancong or orang tempatan sendiri untuk datang ke sini...so, ini lah tugasan kami...iaitu membuat pembaharuan dari segi promotion in term of SINAGE, Collateral item dan sebagainya...

NEWAN, rakan sekerja aku...dia ni Freelance Photographer

EN. YUSMAN...my BOOS...thx boss bawak kami berjalan2

Selepas tangkap beberapa keping kat area sini, kami mula bergerak menuju ke dalam ckit...dalam HUTAN...mintak maaf la aku x bole nk publish pics yang kitaorang snap...nanti x exclusive..hehehe...aku leh share pics mencapap je la...hahahahaa

Besar giler POKOK ni...nak peluk x lepas plak..ermmmm

Tiba-tiba teringat kat kisah silam...

PENDAKIAN bermula...saket n lenguh-lenguh kaki aku nk naik atas bukit nie...

Berehat sebentar..penat katenya

Pose berlatar belakang kan waterfall...dingin

Si VUNTUT Merah yang sangat BAHAYA! beware!!!

AKHIRNYA sampai jugak di puncak...tengah usha-usha lokasi pemgambaran...

Nak basuh muka...takut pipi keras jadi air batu..hahahaha

1 2 3...pusing...kate NEWAN...

NYAMAN sungguh kat atas nie...suka aku..anyway thx NEWAN amik kan pic aku cantek camni...

Bermain-main dengan air gunung...Sejuk woooo...

Sedang asyik berkarya..tiba-tiba aku merasakan getaran...phone aku berbunyi...aku tgk....nama BOSS aku  naik la...dia ajak pulang...cukup la untuk kali ini..next time datang lagi...aku tersenyum keriangan sebab bole datang lagi...hehehehe...

SELAMAT TINGGAL FRIM.....




No comments:

Post a Comment