Monday, November 22, 2010

BROGA OUTING!



Di zaman teknologi maklumat ini, mendaki Broga Hill adalah sesuatu yang 'trendy' menurut survey yang dijalankan oleh majalah InTrend. Broga Hill menjadi tumpuan mereka yang memiliki kamera mahal macam kami2 nie...hehehe..kerana mereka bole mengabadikan semua kenangan pemandangan indah matahri terbit dan terbenam di puncak itu.

Bagaimana hendak ke Broga Hill? Mudah sahaja, gunakan GPS..haaa..kelakarnya aku. Well baca balik tak kelakar sangat pun sebenarnya. Broga Hill terletak di Semenyih, berdekatan dengan university of Nottingham. Jika anda hendak menyaksikan fenomena pagi hari..anda semua kenala dtg seawal pagi..seawal dari ayam-ayam semua bangun..hahahahaaaa...

TEAM kami:

Segalanya bermula pada siang sebelum tarikh 20.11.2010 ini...aku terima panggilan dari teman aku hisham..time dia call tu, aku sedang menuju ke Hotel Sunway, Subang. Hisham tanya aku apa bikin weekend ni..aku cakap la xder apa-apa kot..so far laa...sham tiba-tiba ajak aku ke Broga Hill..aku pon terus je kate OK...ermmm OK gak..aku pun xpenah sampai sana...asyik denagr dari member2 je..this is the right time to i go n feel the moment..hahahhaa...

Malam nya aku lepak umah Hisham, sebab senang ckit nak bangun awal..kitaorang nak gerak kol 6 pagi..

20.11.2010

Seawal pukul 5.30am aku dan yang len2 bangun...kakak Hisham iaitu kak mas bangun dulu...dia ke dapur untuk menyediakan sarapan kami semua..kak mas masak nasi goreng merah...memang merah betul laa...PEDASSSSSS siottt...mau pijor la lidah & bibir aku nie..ermmm..tapi yang pentingnya sedappppp....thx kak mas...t masakan lagi tuk kami yer...Lepas semua nya siap..kitaorang pun gerak la ke destinasi yang dituju...

GPS?..nasib baek la kak mas ada GPS..so senang la perjalanan kami semua...kita orang sampai around 7.15am...waktu tu kereta dah banyak giler...ntah pulul bape la dorang semua ni sampai agaknya...Perjalanan untuk naik ke atas tu mengambil masa lebih kurang setengah jam la..itu pun laju la perjalanan nya..tapi kalo slow-slow..mau sejam gak la...hehehe..

Perjalanan memang mencabarla..dah la licin..pastu berbukit-bukit plak tue...memang trill laa...hehehhee...lagi2 geng kami ni ramai perempuan kan..so paham2 laa...berehat memanjang la jawabnya...PANORAMA Broga Hill ni memang teramatlah cantik sekali...teruja la aku kejap..

Berehat sekejap la..penat woooo....sompot den dibueknyo...

Di sini la bermulanya kisah kami...mendaki ke BROGA HILL

Kami meneruskan perjalanan...memang ramaila orang kata atas nie...macam semut laa...kecik je dorang tu semua..hahahaha...cakap orang..padahal, kita orang pon kecik-kecik gak..seperti biasala..kamera kami, sentiasa bersedai untuk mengabadikan setiap kenangan di sana..pantang berhenti jer..pasti akan bergambar sakan..

Check Point pertama kami
Pose sebelum meneruskan perjalanan

Paling kesian dalam geng aku nie adalah si Lysa nie...dah la petite..pastu keletihan plak..hehehhe...memang kesian sgt la dengan dia..tapi kita orang beri semangat dengan dia..hahahaha..

Hasil kamera-kamrea kami:

 












No comments:

Post a Comment