Wednesday, October 20, 2010

JIKA AKU JATUH CINTA


Ya Allah jika aku jatuh cinta,

Cintakan aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMU

Agar bertamabh kekuatanku mencintaiMu

Ya Muhaimin jika aku jatuh hati

Izinkanlah aku menyentuh hati

Seseorang yanh hatinya tertaut padaMU

Agar tidak terjatuh aku dari jurang cinta nafsu

Ya Rabbana jika aku jatuh hati

Jagalah hatiku agar tidak berpaling daripada hatiMu

Ya Rabbul Izzati jika kau rindu, Rindukanlah aku pada seseorang

Yang merindui syahid di jalanMU

Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu

janganlah kenikmatan itu melebihi

kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu

Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu

Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh

Dalam perjalanan jauh menyeru manusia kepadaMu

Ya Allah jika kau halalkan aku merindui kekasihMu

Jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku

Pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu.

Aminnnn...

No comments:

Post a Comment