Monday, March 15, 2010

Aku TAHU..bukannya MUDAH!

Minat....SUKA....CINTA...SAYANG....apa lagi?

semua ini adalah sesuatu yg senang kita terbitkan dalam hati kita...
pada mulanya kita minat..pastu terbit pula perasaan suka...suda terlalu suka bertukar menjadi cinta..lalu mengambil keputusan untuk menjadi sepasang kekasih...timnul pula perkataan sayang...

AH!!!
Benar ka semua itu terbit secara ikhlas?
atau semua itu datang dari pada NAFSU semata2?

Bukannya mudah kita mahu memilih Cinta berdasarkan keikhlasan diri...hari2 bersua mungkin akan menimbulkan cinta yg datang dari pada nafsu semata2....waaa dya cun la....ayat itu yg membantu cinta nafsu kita membara...lalu bermula fasa MINAT dan seterusnya...PERCAYA LA....jika anda mengalami situati begini...Hidari la ia selagi terdaya...jangan la anda mengikut harus ini...BAHAYA....

CINTA yg ikhlas boleh muncul dengan mengenali isi hati seseorang terlebih dahulu....bukanya baru kenal...trus mau jumpa....biar la kita berkawan selama setahun....hanya sms yg dpt menghubung kan kita dengan si dia...jika perasaan cinta boleh timbul dari sini...nescaya...CINTA anda itu ikhlas...tidak boleh di nafikan cinta yang ikhlas juga boleh timbul jika kita sering jumpa lelaki/perempuan....mungkin dengan ini kita lebih mudah mengenal isi hati masing2...tetapi biar la anda senang dgn keperibadiannya...bukan kerna dya baik....bukan kerna dya macho.chantek.cute.hensom...bukan kerna popularitinya...bukan juga kerna kata2nya yg manis...anda jatuh hati dengannya...SABAR...manusia mempunyai banyak pilihan...Pohon kepada tuhan...minta petunjuk darinya...insyallah...tetapi jangan sesekali memaksa diri anda untuk mencintai sesorang kerna org itu menunjukan kasih sayang yg mendalam....tanya hati anda...boleh ka ia menerimanya dengan ikhlas? jika tidak....maklumkan la kepada org td..sesungguhnya cintanya tidak boleh menembusi dinding hati yg tebal ini....CINTA BUKAN BOLEH DI PAKSA....

Bagi aku...biar la aku meminati seseorang itu terlebih dahulu...mengenalnya dgn lebih mendalam...biar la cinta itu terbit dengan sendirinya,,,bukannya aku mahu ia terbit kerna kemahuan aku....aku mau ia terbit kerna ia ikhlas dan menyatakan bahawa minat itu la cinta ku....Ya Benar...aku memang meminati ramai ?...itu bukan salah aku...itu ada lah godaan nafsu....aku cuba kawal...aku cuba menghindarinya....aku minta petunjuk maha esa...aku tahu...dalam dunia yg fana ini...aku pasti menemui cinta sejati yg semua manusia impikan....

No comments:

Post a Comment