Tuesday, February 2, 2010

A Moment to Remember

Pada 31st January 2010, aku telah ke Genting Highland, kau gi ngan member-member aku dari kg..Sapa lagi kalo bukan Dak Mala, ALin, Imah, Kasha n her husband. Aku memang tak plan ape-ape pun...aku balik kampung last week pun sebab adik aku tunang...Hari sabtu malam aku call Si Mala..saje jer..nak ajak lepak katenya...hehehe..aku pun pi la umah Mala mlm tue...sampai-sampai je umah dia..dia gitau yang dorang nak ke Genting...perrggghhh..aku cakap..cam best jer..hehehe..Mala xtahu yang adik aku tunang ari sabtu...

Mala pun ape lagi..menggunakan kuasa VETO yang ader..memujuk dan mengajak aku ke Genting..last2 aku gi gak la...kitaorang borak panjang la..jam kat tangan aku dah pukol 12.30am dah...dah la nak gerka ke Genting pukul 7am..dah sah-sah lah kena bangkit awal...pukul 5.45am Mala dah kejut kan aku...haiyoo...wuarrrrrrrrrghhh...Mengantokkkknya...



Dah la air kat kg kan sejuk...menggigil gak la aku dibuatnya pagi tue...xper..kawan-kawan nya pasal...tarak hal la semua nie..hehehehe...Aku smpai umah Mala kol 6.45am...Mala pun dah siap..hanya tunggu Imah & Alin jer..kitaorang gi 2 keta..keta aku ngan keta Imah...coz aku pas ke Genting nak terus balik Shah Alam..xyah laa nak patah2 balik...penat t...

Sampai je kat higway Karak...kitaorang ikut Gotong..coz tu je jalan ke Genting yang terdekat...sampai je pintu masuk Gotong tue..haiyoo..kabus tebal giler la..memang x nampak la jalan semua..agak cuak la ketika itu...tawakal jerla time tue...Kabus tebal maybe baru pas ujan agaknya...Sampai je kitaorang kat Gotong..kitaorang terus naik Cable Car tuk naik ke atas..means ke Genting Theme Park laa...memang best laa tempat nya..ni first time aku naik cable car kat genting..mula-mula tu agak gayat n cuak gak la..dah la tinggi melangkawi pokok-pokok yang tersedia tinggi..ermm...ni kalo jatuh...alamatnya...:-@ hehehehe....

Tapi lame kelamaan aku cool jer..hehehehe...nak control macho la kot yer depan member2 pompuan nie...depa semua relax je kan..hehehe...tahap kesejukan ketika itu...jangan cakap laa...aku pakai abju 2 lapis + mafla pun xlot la...memang sejuk la angin bukit nie...hehehehe...bila nak sampai je kat atas tue...memang x tunggu lame laa..terus la ke theme park nya...

Tiket masuk RM48 ringgit...coz holiday price..masuk-masuk jer...destinasi kami yang pertama adalah..buaian besar tue...ntah ape ntah namenya..ehhe..mula2 gigl gak la..tapi seronok nya pasal kan..layan kana jer..hehehee...memang best laa...berderau-derau jantung aku ni dibuatnya..hehhehe...Kepelbgaian la manusia aku jumpa kat sane n ragam mereka..ader yang gler giler..ader yang control..ader gak yang penakut..hehehhe..nak wat camne kan..manusia kan...

Dalam banyak-banyak game yang kitaorang men...paling mencabar kewibaan aku adalah Game Cockscrew...Roller Coaster la..perghhh...memang trill laa...hehehhe...macam-macam la perasaan yang timbul time tue...redhakan kan jerla...jerit tu jangan cakap la...memang la aku yang paling kuat...menang award tiap2 tahun..hehehhe...pastu kitaorang men Game Pirate Ship...game ni biasa je la...pastu..terus men Game Flying Coaster Spiderman...ni lagi satu game yang mencabar..Aku ngan Mala je yang men...dak2 len mls n takut katenya...hehehe...

Kalo nak diceritakan lagi..memang la berhelai-helai...yang len tue leh la korang usha kat video yang aku upload tue k...tu semua pic2 kitaorang kat sane...

1 comment:

  1. ek... eleh belagak............nanti kalau aku ada duit aku pun buleh pegi atas lagi...lagi sana....

    ReplyDelete