Thursday, December 3, 2009

Aidiladha 2009


Sambutan Aidiladha kali ni memang paling best la buat aku sebab tahun ni aku menyambutnya di tempat lain...aku menyambutnya di Muar, Johor...kg housemate aku...memang aku dah plan pun tahun nie nak beraya kat kg dia..sebab tahun nie mak dia wat korban...lagi pun member aku memang toke lembu...so bole laa aku rasa pengalaman camne wat korban kan...selama nie tgk jer...ni tolong lapah-lapah segala laa....

memang seronok la buat korban nie sebenarnya..walaupun penat..tapi berbaloi la..patutla ramai orang suke buat dan menolong ketika korban...seronok...havoc laa..meriah laa...Raya kali ni kena hari jumaat...so  ader 2 khutbah laa...1st pagi khutbah raya n thari khutbah jumaat plak..Anyway thanks to my housemat@zaki coz invite me tuk beraya kat kg ko k..best giler..n thanks to cikgu Ali dan anak-anak nya yang cekap ketika bekerja sewaktu ibadah korban dijalankan...hehehhe...

Mula-mula aku agak cuak la..mau tak nya....tgk lembu tu cam nak mengamuk jer...aku ape lagi..langkah la ke belakang sikit-sikit..hehehhe..takut kena penyepak...kang tak pasal-pasal bersepai tulang rusuk aku nie...


Kita orang start korban after jumaat around kol 3pm camtue la..petang tue 3 ekor lembu dikorban kan...lembu pertama yang kena korban lembu zaki la...besar dowh lembu dia...ganaz giler...agak sukarla nk tumbang kan nya...tapi kita kan ade pakar2...hehehhe...kejap je settle semuanya...

Bab korban yang paling aku suke adalah time lembu nak kena sembelih...cool beb!....zrupppppppppp pisau menerpa kat batang leher lembu...tau dah mnyembur dah darah...darah lembu ni jgn la cakap bnyk nya...cam air paip la...

Hari Raya Korban tahun ni memang paling best la buat aku...banyak experience la aku dapat...dari pelbagai aspek laaaa....




 Akhir kata...

No comments:

Post a Comment