Tuesday, December 28, 2010

GELAP DI ANGKASA

Bila gelap di angkasa, banyakla mata yang mula rebah...semua ini adalah lumrah alam yang sememangnya kita sebagai MANUSIA terpaksa akur dengan ketentuan-NYA...berlainan pula dengan aku. Kenapa dengan aku?...apa yang lain nya?..pelbagai persoalan muncul..Jam di tangan menunjukkan pukul 3.34am..waktu-waktu sebegini, kebanyakan orang sudah diulek MIMPI-MIMPI indah atau sebaliknya...tapi aku?...masih berjaga di dunia NYATA...apa masalah aku sebenarnya nie...wahai MOHAMMAD FARIQ..tidur la..lelap kan la matamu..rebahkan la matamu sehingga tertutup rapat..Puas aku cuba, tapi tak berdaya juga...apa harus aku lakukan...Pelbagai bayangan penyelesaian masalah muncul di dalam kotak fikiran aku.

PIL TIDO? UBAT BATUK? MAKAN NASI? KELUAR JALAN-JALAN?

Tolonglah berfikiran secara waras..

Inilah masalah yang aku hadapi sejak aku dari bangku sekolah lagi...SUKAR UNTUK TIDUR!!!!...itula masah terbesar aku...kadang-kadang tu, aku hanya tidur hanya 2 jam sahaja dan berjaga untuk 12-16jam...dah tak macam orang aku rasa dah...aku ada la terbaca dalam beberapa artikel, ada doktor-doktor mengatakan bahawa manusia perlu tidur selama 6-8jam sehari bagi memperolehi stamina serta tenaga untuk keesokan harinya...Aku bingung laa...

Aku keseorangan di ruang tamu di kala ini...nak ajak rakan serumah teman dah berborak..semuanya dah tido...ermm..takkan aku nak ganggu..nanti tak pasal-pasal aku kena flying kick...Nasib baikla aku ada blog ni sebagai peneman aku di malam hari...kadang tu niat memang nak menulis apa yang terpendam, apa yang ingin diluahkan, apa yang ingin dikongsikan..tapi!!!!!....?

Aku ni bukan orang sastera ker...apa ker..aku bukan nya pandai nak mengarang ayat atau cerita nie...sebab itula aku jarang atau tidak berapa kerap 'UPDATE' blog aku nie..hanya pada masa tertentu saja baru aku 'UPDATE'...Aku taku penulisan aku ini akan ditertawakan oleh blogger2 yang lain yang lebih handal dari aku...

Tapi tidak mengapa la..As Long As, im trying to do that...makin lama makin la kan...bak kata pepatah 'no matter what u think or you want to do..just go for it & try to get it'...


No comments:

Post a Comment