Thursday, September 30, 2010

OPEN HOUSE

Bila tiba hari raya di sana sini ada saja majlis 'Rumah Terbuka' (lebih kepada untuk rakan-rakan dan sanak saudara terdekat). Selain itu kunjung mengunjung juga tentunya masih berlangsung. Pendek kata, Hari Raya untuk orang Melayu-Islam di negara ini diraikan selama sebulan lah. Dari sudut kemanusian, memang kebaikanmenjadi landasannya. Bertemu, bertegur sapa, berbincang sambil makan-makan. Selain itu menggerakan minda salam suasana persaudaraan. Paling tidak pun dapat mengenali rakan serta teman baru...dan mengeratkan silaturahim.

Majlis-majlis seumpama begini la yang boleh membuat seseorang itu mengembangkan sayap perniagaanya...dan ada juga yang habis makan, terima kasih, perut dah isi, balikla, atau memenuhi undangan 'rumah terbuka' seterusnya. Tidak semuanya begitu kot, ada yang datang hanya sebagai memenuhi undangan atau 'mengambil hati' semata-mata. Dia mungkin ala kadar. Jangan tidak, suapya kawan yang mengundangnya berasa seronok atau bahagia. Makanlah sedikit apa yang dihidangkan. Lazimnya kawan-kawan lebih berada dalam suasana perbualan, mengundang nostalgia dan sebagainya.

Sini juga aku nak ucapkan terima kasih to Family Pian, Effa and Sarah sebab invite kita orang ke majlis rumah terbuka u guys...Firtsly to Pian's houses..makanan semuanya memang terbaekla..









 update later.....






No comments:

Post a Comment