Sunday, September 19, 2010

16 September 2010

Pasti ramai yang gembira bila mendengar perkataan ini, “cuti” dan sama waktu dengannya. Jauh di sudut hati masing tersimpan perasaan gembira kerana dapat bercuti. Tentu ramai yang sudah merancang untuk melakukan pelbagai aktiviti sepanjang cuti , ibubapa merancang untuk bercuti dengan keluarga, kita sendiri ada yang merancang nak bercuti dengan rakan2 ,tidak kurang juga nak keluar bersiar2 dengan kekasih hati masing2…hehe

Pada aku , setiap kali cuti pasti aku akan merancang sedikit cuti aku ini supaya x rasa boring sangat dok kat umah saja… melakukan kerja2 rutin.. biar masa aku terisi dengan perkara, rakan2 dan diri sendiri… melakukan aktiviti yang aku minat semestinya menjadi keutamaan….hehe….

Terkadang cuti yang x buat apa2 membuatkan aku berfikir… alangkah bagus jika aku balik kampung kan...jumpa datuk dan nenek aku..jumpa mereka bukannya selalu...sebab aku ni jenis yang jarang balik kampung...BZ kerja katannya...

Mengingati pesanan emak aku, “Kalau kita xsibuk,Kita xkan perolehi peluang dalam hidup ” , berfikir panjang gak aku ngan kata2 mak aku ni… lastly aku sedar, betul cakap mak aku…. mmg dah banyak ak nampak pekara yang berlaku kepada diri aku… pengalaman yang aku timba sepanjang hidup ini. Terasa Hidup ini kosong kalau tidak buat apa2 yang boleh mendatangkan faedah dan keseronokan…

PAGI,

Citer aku bermula seawal pagi...aku dikejutkan oleh nenek aku tuk sembahyang subuh..nak x nak kenala bangun..kang tak pasal2 aku kena simbah ngan air sejuk...harini aku nak hanta nenek dan atuk aku balik kampung kat Melaka, Masjid Tanah...dorang dah datang KL ni sejuk hari raya ke-3 lagi...memang kitaorang saje bawak dorang beraya kat KL plak...aku gerak balik kampung pukul 8.30am...aku sampai kampung tepat pukul 9.45am...aku x singgah lama pun kat kampung...drop je semua barang-barang..pastu aku gerak balik Shah Alam semula...aku sampai Shah Alam pukul 11am lebih camtu la...x sure n x ingat la...sampai umah...aku basuh baju yang melambak2 tu...settle2 semua tu...tengok2 jam dah pukul 2.30pm...

PETANG,

Petang ni aku nak watpe ek, bilik2 phone...n on FB...tiba-tiba teringat py..dia der kat KL...roger dia la...tanya dia ape bikin petang nie...dia kate dia nk ke IKEA...cari barang tuk rumah bar dia...ermm..good idea...aku pon follow r dia ke IKEA...tapi drive masing2 la..dia dari KL..aku dari Shah Alam...kitaorang jumpa kat ikea je la..


Salah satu ruang kamar beradu

Ruang dapur yang simple, sesuai untuk rumah jenis compact


Masuk-masuk je ikea ni, memang la rambang bijik mata aku..memang cantek2 semuanya...decor pon aku suka..memang ikea ni taste aku la untuk decor rumah aku...dari ruang tamu sampaila ke bilik air...semuanya aku suka..harga pon x la mahal sgt...berpatutan la..

Antara ruang makan kegemaran aku

Lepas tu, PY ajak lepak makan kat Secret Recipe...lapar katenya...x makan lagi lunch td...aku ikutkan ajer...aku pon lapar gak..bole la..lame gak x lepak secret recipe nie...Py order nasi ape ntah...ngan Appletaiser..aku plak makan Spaghetti Meatball...Lepak punya lepak..sembang punya sembang..tau2 dah pukul 6.30pm..kitaorang pun beransur pulang...PY ader open house mlm tue...aku pun balek la ke Shah Alam semula...

MALAM,

Apela nak buat mlm nie...lepak umah je la..mls pun der gak nak kuar...nak sms PAAN la..ajak lepak pon best gak..tengah2 aku men phone..ader incoming call...aku tengok PAAN call...eh, mamat nie..cam tau2 je aku nak sms dia tanya dia katne...Panjang umur si PAAN nie...PAAN baru sampai KL je, baru sampai dari kampung dia kat Jelebu, N9..Tahun ni PAAN n family balik Kelantan..kampung sebelah mak dia... PAAN ajak aku kuar lepak minum-minum...aku pon k je laa..aku mandi-mandi pastu terus gerak ke KL, PAAN duk kat Tasik Permaisuri...Dalam perjalanan, aku terpikir...why not kalo g lepak OldTown Yap Kawan Seng...budak2 ni der  kat sana gak...


OldTown, tempat pilihan kami untuk melepak..tempat yang chill

Aku ajak PAAN ke OldTown...dia ok jer..x kisah...PAAN ni jenis sempoi laa..dari dulu aku kenal dia..samapai la skunk nie...orangnya senang jer...dia pon paham aku...tu yang buat aku senang berkawan ngan dia..



Minuman kegemaran aku, Ipoh White Coffee Ice

Lepas puas lepak kat OldTown, budak2 ni nak balek dah...mau x nya..dah pukul 12 lebih la time tue...aku pandang PAAN...aku tanya dia nak lepak mana pas nie...masih awal lagi nie...besok masing-masing x keja pon...Dalam keta, PAAN ajak lepak kat Bukit Ampang...erm...cam best je idea nya tue...lame dak la aku x g Bukit AMpang tue...lagi2 sejak aku dah duk kat Shah Alam ni kan....ermmm...


Pemandang yang sungguh indah d'mlm hari

Ramai jugak anak-anak muda yang datang lepak kat Bukit Ampang ni

Aku dengan PAAN lepak kat atas bukit tue...lame...sampai kol 3 lebey laa...macam-macam topik yang kitaorang bual kan...dari zaman blaja dulu..sampai la ke sekarang nie...pastu, aku dah mula sejuk2...sejuk dia sampai ke tulang itam la...xtahan nya pasal...balek laa...aku hanta PAAN balek rumah dia...pastu aku pon balek la Shah Alam...



No comments:

Post a Comment