Thursday, April 15, 2010

Genting Escape

...Masing-masing pandang satu sama lain...cam blur..tiba-tiba salah sorang member aku cakap..jom besok ke genting...bosan la kat KL nie...PANAS...tiba-tiba semua setuju nak gi...memang tak jangka la semua nak pegi kan...layan kana jer la... Ini pun kali pertama aku pergi ke Genting Highland dengan kereta. Kitaorang bertolak seawal pagi laa...kol 8am camtu la..meeting point kat RTM..jumpa mastermind kat sane dulu..kitaorang dari Shah Alam..Bila semua dah ader...kitaorang gerak la...pegi 2 keta..dalam perjalanan nak ke Genting.aku singggah sentul jap amik sorang lagi member aku..dia duk sentul...Kita orang berhenti jap sarapan kat McD gombak..kira-kira pukul 9 lebey..barula kami bertolak ke destinasi yang dituju...GENTING...tunggu kami yer!!!

...Lebih kurang sejam setengah perjalanan, akhirnya kami pun sampai kat Genting Highland. Mencabar jugak laa memandu di kawasan berbukit tinggi seperti Genting Highland ni. Lagi pun, kereta member aku ni manual. So, memerlukan kecekapan untuk penukaran gear apabila mendaki bukit. Terima kasih EJAD coz sudi jadi pemandu kami pada hari tu...selamat pergi selamat balek...Bawak keta pun sopan jer...rase selesa dengan cara pemanduan EJAD...thank again EJAD....Sebaik sampai, kami pun berjalan-jalan melihat apa yang menarik ada di situ. Maklumlah dah lama tak ke sini. Rupa-rupanya sama saje. Tak ada apa-apa yang menarik. Tengok theme park dah excited dah...pe lagi...gi beli ticket...

...Mula-mula kami main buaian besar tue...apa ntah nama dia...aku dah penah naek dah B4 diz..tapi naek kali nie..same je feel nya...cuak + menggelabah..ahhahaa.....tapi..cam biasa la..buat2 macho jer..hehehe....kat atas tu tuahn aje la yang tahu...kecut2 segalanya...turun2 je dari buaian tue....salah sorang member aku...biru muka...tahan takut..n dia kate "TOBAT AKU XNAK NAIK LAGI..." kita orang gelak sakan la kat situ tengok gelagat dia..mengigil-gigil la badan duia..dah la sejuk time tye...berkabus jer...

...pastu kita orang straight ke tempat extreme...ape lagi SPACE SHOT la...excited ni nak men...sampai-sampai jer...HAMPA...signboard tertulis UNDER Maintenance...perghhh..menyirap gak la...so, kita orang terus ke CORK SCREW...perghhh..tengok jer dag GERUN dah...lom naek lagi...masing-masing cam berani jer...kita orang semua  naik la...memang takut giler...cam jantung tu tertinggal jer...tapi memang SERONOK LA.....

...kalo nak citer semua...memang bermuka-muka...so sikit2 je la yer...ni aku attachkan sekali pic2 kita orang kat sana...nak upload semua..cam banyak plak kan...

baru turun dari Dinosaur Park...

dari kiri : Azeery, DD, Abg Aki, Aku - Depan : Alle

sewaktu menunggu Flying Coster 

Azeery & Zaki fadil

masing-masing nak Pose America Nest Top Model...

inilah jadi photographer...manjang xder je pic kan...ape bole buat...

Zaki Fadil & Yaacub Zaki

Aku & Ejad : Baru sampai time ni... 

nak gak....


No comments:

Post a Comment