Thursday, November 5, 2009

Sungai Besar, Kuala Selangor


Pada 5 November 2009, aku ngan opis mate aku telah diarahkan oleh HOD kami supaya pergi ke Sungai Besar...tujuan kami ke sana untuk membantu salah satu anak syarikat company kami "MAVORS"...kami kena decor dorang nya booth...

Bila tau jer kena ke sana...for the 1st think in my head...perghhhhhh....jauhhhhhnyaaa....arrrrrrgggghhhhhh....dah la aku yang kena drive...kejang la kaki aku....dah la panas kan...tapi...best gak la..."jauh perjalanan luas pemandangan"..tol tak..kakakakakaka....

kami bertolak ke sana kol 2.30pm...dlm perjalanan ke sana...opismate aku (zaki) dah membuta dah..naik2 je kereta...terus..krohh krohh krohh...matila...aku jela terkebil-kebil bijik mato nie dok bawak keta...panas...nasib baek la air cond keta nie cam poti ais..kalau tidak...cair la gamaknya...hhehehehehee...

on the way ke sg.besar...around 30km gi..tiba ader dengor satu bunyi...kruuukkkkkkkkk...mmmmmmm....ghupe-ghupenya..pewot aku yang bunyi...alamak lapor laa...hehehehehhe...aku mula la berfikir...ape ek nk makan...dah la x biasa kat tempat orang nie..mane nak makan nie...ngah2 mikior..nmpak KFC..aku kejut zaki...tanya dia.."Weh!..ko nak makan tak?...lapo ni beb.." "Ok gak.."zaki said.

KFC?...xnak...mcD?..xnak....Pizza...nak nak nak...so we all decide berhenti makan kat Pizza Hut yang ader satu satunya kat Pekan Kuala Selangor...(dah tu je yang aku nampak)....pas makan kita orang teruskan perjalanan ke destinasi yang sebebenornya...SUNGAI BESAR...

but, this time we all follow our lorry...coz x tahu jln n area mane exhibition MINI MAHA 2009 tue..kang kalo men redah je kang..salah n membazir masa la plak kan...so, better follow lorry MAVORS je laaa...nak cepat cepat ponnak watpe kan..hehehehe...

Dalam perjalanan tue...aku teruja ngan keadaan kat Kuala Selangor nie...lebih2 kat Sekinchan...pergh cantek seh tempat dia...awal2 plan memang nak cepat ke sini coz nak shooting2 segala..tapi...keja nya pasal...xperla...later2 laa...sawah padi dia menghijau laaa...lawa sgt2...Sekinchan memang terkenal ngan sawah padinya n lokasi pilihan produser2 filem ni...

Kita orang smapai kol 5.30pm...Sampai je di Exhibition Mini MAHA tue...we all g la survey tempat...dah tau..ape lagi...mulakan la tugasan kami untuk menghias dan menyusun atur segalanya....perrggghhhh..penat sehhh..sakit2 tangan n kaki aku nie...kena memanjat segalanya....nasib baikla x panas...paling best smua sporting la...gelak gelak...so..kepenatan tu x la terasa sangat...

We all abis set up smuanya around kol 8.30pm....pastu we all rush  la balik Shah Alam semula..mls nak lepak2 coz perjalanan amik masa 1jam setengah or 2 jam...so, kalo lewat gerak..kang nak sampai kol bape kan...better gerak awal...aku pun nak ke KLANG dulu amik keta aku kat umah member aku kat Kg.Delek....Dia guna keta aku..lepas tengok wayang "PHOBIA 2" dia lepak tido umah aku...nak balik pon jauh kan n dah lewat pagi...so besoknya tu dia gunala keta aku pi kerja...aku pun x guna sebab ke sg.besar...aku suwuh dia bawak balik umah dia n t after balik dari sg.besar aku amik laa...

Sampai jer umah...memang xlarat dah...mandi n abcjsiyadbjkkocla;slaoejadamz z z z zzzzzzzz.................!

3 comments:

  1. panjang nye cite...kelabu mate asap aku hehehe

    ReplyDelete
  2. Ph kuala slangor tu i yg wat..haha pomot la plak kan ;p

    ReplyDelete