Tuesday, August 31, 2010

Sehari Sebelum MERDEKA

Isnin lepas rumah aku didatangi oleh 2 jejaka tinggi lampai...MIZI dan ABG AKI...mereka berdua ni adik beradik...dorang selalu lepak umah aku kalau naik KL...memandangkan Selasa 31 Ogos 2010 cuti MERDEKA, kitaorang plan nk berbuka sama n nak jalan-jalan d'KL laa..so plan nya bermula petang isnin tu lepas aku balik dari kerja...Mula-mula kitaorang plan nak berbuka kat Sunway Flaming...Makan STEAMBOAT..ermmm SEDAP bunyi nya...Dalam perjalanan, tiba-tiba tukar plan plak...nak berbuka kat Bangsar South kat secret recipe...PULAK dah...ermmm...aku follow je la..coz aku naik keta housemate aku, si ZAKI. Mereka yang terlibat dalam xtvt ni adalah Aku, Zaki, Alle, Payed, Hisham, Abg Aki, Mizi, Azeery dan Sara.

Sampai je kat Bangsar South, Abg Aki n Sarah dah sampai kat situ dulu...SECRET RECIPE...ermmm...lama gak aku x berbuka kat situ...terus terbayang kan Spaghetti Meat Ball & Bluberry cheese cake...baek nya plan nak berbuka kat secret recipe, tiba-tiba x jadi plak...aku dah hangin la time tue..tapi...cover jer laa..memang dah ilang dah mood aku time tue...dorang  kate nk berbuka  kat MASJID RTM dulu..nak SOLAT sekali..senang...pas solat terus cari tempat makan...aku ikut kan je la...coz naik keta orang kan...n nak berbuka ramai-ramai kan..

Sampai je kat RTM, aku terus tertido...agaknya letih kot...sedar-sedar je dah pukul 7.10pm camtu la...waktu berbuka pon dah nak hampir...makanan satu xder nie...pewot aku dah menggigil nie...cacing dalam pewot ni dah meluap-luap mintak makan...hahahahaha...si Alle n Payed tapau kan makanan tuk wat alas pewot katenya...bila time berbuka, aku juz minum air kosong jer..xde mood nak makan...pas berbuka semua g solat..pas solat, barulah kitaorang bergerak ke MIDVALLEY...ingat kat MIDVALLEY nak berbuka kat Delicious..memang makanan kat situ sedap2...ermmm..tapi penuh plak...last last ke kedai ape ntah...makan Spaghetti...bole la...sedap gak la...aku makan Carbonara Turkey...

Pas berbuka...Sara ajak aku teman kan dia beli langsir...dia nak cari langsir baru tuk bilik dia...warna purple katenya...ikutkan ajer...bab2 ni memang aku suka...mereka yang len tue sibuk mencari no CELCOME...mau tak nya...masing masing skunk dah pakai BB..so JAKUN kejap la kan...abis semua nk di explore kan nya...abis merayau kat MIDVALLEY, kitaorang bergerak kuar dar situ menuju ke RTM semula, sampai kat situ, tiba-tiba Hisham ajak lepak Oldtown Yap Kwan Seng..katenya TIMONE ajak lepak...halamaks..aku malas la nak lepak kat sana..memang xder mood giler nk melepak..coz penat dan ilang mood...Mesti dorang bengang giler ngan aku..lagi2 timone...yer la...since dia balek dari DUBAI..aku belum lagi jumpa dia..."MAAF BRO, BUKAN X NAK JUMPA K...LOM MASA LAGI LA NAK JUMPA BRO"...de time t, insyaallah..jumpanya k...

Last2 aku ikut Alle, Payed n Mizi...dorang  nak ke Downtown cheras...aku pon cam ok je nak ke sana...leh gak la usha apae2 yang patut kan...mane tau leh sambar ke satu dua...before pergi sana...kitaorang singgah balek dulu umah Alle...Alle nak mandi...pas semua siap2...kitaorang bergerak la ke Downtown...sampai-sampai je kat sana...Perghhhhhh...jem giler...memang x sangka sangka banyaknya keta...stuck giler bab* nya...2 kali la tawaf kat situ...akhirnya penantian mencari parking terlerai gak..walaupun jauh ckit parking nya...ala, bole la...dari nk tawaf for the 3rd time kan...xsanggup k...

Dah lama tak pergi jalan-jalan kat Downtown, kadang-kadang tu teringin jugak jalan-jalan tengok barang walaupun tahu akhirnya tak der ape yang dibelinya...penat yang mendapat...masuk je tapak Downtown tue...memang ramai la umat manusia kat situ...sesak gak la...so kitaorang mula kan perjalanan dari ujung bawak ke pangkal...senang..abis usha2 terus balik la...Tujuan ke sini benornya nak cari CASING BB si Mizi n Zaki nie...jalan punya jalan, usha punya usha...jumpa gak la apa yang dicari...letih nya..tuhan aje la yang tau...naik lemah pala lutut nie..

Sedar x sedar tgk jam dah pukul 3.00am...tapi toleh kiri toleh kanan...orang makin bnyak...ader yang yang datang...memang sampai ke pagi la jawabnya nie...kitaorang pun balek la ke Shah Alam semula...dah x larat dah nie...naik je keta, cam biasa la..aku tido..sedar sedar dah sampai umah jer...Anyway, thanks you so much to Alle sebab memandu dengan cermat dan selamat...Alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment